Blogging from Boulder (NL)

Dit artikel is verplaatst naar onze nieuwe website.
This article has been moved to our new website:
Blogging from Boulder (NL)

3 gedachtes over “Blogging from Boulder (NL)

  1. Gezamenlijk in Transitie, dat is wat ik ook wil en met mij http://transitiontowns.nl/, de sociale beweging voortgekomen uit de permacultuur. De integrale benadering is dus ook mij/ons op het lijf geschreven. Kun je aangeven hoever de nulpuntenergie gevorderd is? Of het al klaar is om te verspreiden in de wereld? Kunnen we het ergens in actie zien? Alle hulp (-middelen) die mogelijk zijn voor deze transitie, is hard nodig de komende zware tijden.

    • Beste Adri, dank voor je reactie.
      De vragen die je stelt zijn ook mijn vragen. Ik neem ze mee naar de conferentie in Boulder en zal ze daar voorleggen aan deelnemers die hier veel meer van weten dan ik. Hun antwoorden zal ik op dit blog posten.
      Nulpuntenergie is al zo oud als de wereld. De vraag is of we kunnen ontdekken hoe we daar verantwoord gebruik van kunnen maken. Er bestaan sterke vermoedens dat er militaire toepassingen zijn in de vorm van energiewapens, maar die zijn geheim. En er zijn over de hele wereld verspreid uitvinders die – met wisselend succes – proefopstellingen bouwen in hun garageboxen en laboratoria. De grote uitdaging is om deze installaties stabiel te krijgen. Dat is een essentiële voorwaarde voor productie op grotere schaal.
      Ik hoop in Boulder een goed zicht te krijgen op vindingen die vlakbij of misschien zelfs al in productie zijn. Op de conferentie in Hilversum in 2012 waren er twee werkende vindingen te zien: de Aquapol-vinding van de Oostenrijkse ingenieur Wilhelm Mohorn – die al in productie is – en een solid state device dat gedemonstreerd werd door Mark Dansie uit Australie.
      hartelijke groet,
      Fred

Geef een reactie

